مقاله ها

نحوه صحیح شستن و خشک کردن لباس های ظریف

چگونه می توان فهمید که لباس های شما ظریف هستند؟اکثر کارشناسان لباس‌شویی موافقند که پارچه‌های سبک، توری، بافتنی‌های ظریف، پارچه ابریشمی، ابریشم و پارچه‌های مخملی باید به عنوان لباس‌های ظریف طبقه‌بندی شوند. این پارچه‌های خاص به رویکردی متفاوت از آنچه برای شستن و خشک کردن لباس‌های دیگر خود استفاده می‌کنید، نیاز دارند. اکثر مردم لباس های ظریف خود را در سرویس خشکشویی مورد اعتماد خود رها می کنند زیرا برای کمک به حفظ ظاهر، شکل و ماندگاری آنها نیاز به مراقبت دقیق دارد. مردم نیویورک لباس‌های ظریف خود را به لاندری لیوکس می‌آورند و اگر در نیویورک نیستید، بهتر است به دنبال یک سرویس خشک‌شویی قابل اعتماد در اطراف خود باشید.

اما، اگر می‌خواهید لباس‌های ظریف خود را در خانه بچینید، می‌توانید با رعایت این نکات تخصصی از آنها مراقبت کنید. قبل از شروع، لطفاً توجه داشته باشید که این نکات برای جیر(مخمل)، چرم، خز، و ابریشم خوب قابل استفاده نیستند. این پارچه های شکننده به بهترین وجه در خشکشویی ها نگهداری می شوند.

1. برچسب شستشو روی لباس ها را بخوانید

یک قانون کلی در هنگام شستن لباس های ظریف این است که برچسب شستشو را با دقت بخوانید. برچسب شستشو بهترین مکان برای شروع یادگیری تمیز کردن صحیح لباس است. بیشتر لباس ها دارای برچسب‌هایی با «تمیز کردن خشک» یا «شستشوی دستی» هستند، این برچسب‌ها نشان می‌دهند که این لباس‌ها هنگام شستن در ماشین نیاز به مراقبت بیشتری دارند. اما اگر شک دارید، شستن دست امن ترین روش است.

2.بلافاصله لکه ها را از قبل تمیز کنید

زمانی که لباس‌های ظریف شما لکه‌دار می‌شوند، بسیار مایه تاسف و اعصاب خردکنی شما میشود. لحظه ای که لکه می شود یا لکه را کشف کردید، باید فوراً آنها را پاک کنید. قبل از اینکه لکه ها را از قبل پاک کنید، باید این مراحل اضافی را بدانید تا لکه ها قابل کنترل تر باشند. اکثر ما از لکه‌برهای تجاری بر روی اقلام ابریشمی استفاده می‌کنیم. اما، این کار توصیه نمی شود – مانند استفاده از سفید کننده برای از بین بردن کامل لکه ها. در عوض، برای اطمینان از ایمنی مواد پارچه، از لکه‌برهای طبیعی استفاده کنید. می توانید از سرکه سفید، جوش شیرین یا آب لیمو استفاده کنید. هنگامی که لکه ها را از قبل برطرف می کنید، محلول پاک کننده طبیعی را روی ناحیه لکه دار مالیده و به آرامی با انگشت خود آن را به پارچه بمالید. اگر با تریم توری و سایر مواد شکننده سر و کار دارید، نیاز به زمان بیشتری دارد. هنگام برخورد با لکه ها صبور باشید. مالش شدید لکه به مواد آسیب می رساند.

اگر با لکه های سنگین سر و کار دارید، بهتر است قبل از اینکه به آرامی آن را بمالید، بگذارید پاک کننده به مدت پنج دقیقه روی ناحیه لکه دار بماند. گاهی اوقات نمی توانید فوراً لباس را بشویید یا بلافاصله به خشکشویی بیاورید، در این صورت، سعی کنید با خدمات تحویل و تحویل لباسشویی تماس بگیرید. اجازه ندهید لکه خشک شود. پاک کردن لکه های خشک شده سخت تر است.

  1. نحوه شستن مواد ظریف را بیاموزید

هنگام شستن لباس ها با دست، باید از ظرف تمیز استفاده کنید. لباس های خود را در سینک نشویید یا آبکشی نکنید.

 

لباس ها را بر اساس رنگ مرتب کنید. لباس‌های روشن‌تر نباید با لباس‌های تیره همراه شوند، زیرا ممکن است تغییر رنگ رنگ رخ دهد.

هنگام شستشو فقط از آب سرد استفاده کنید. اگرچه گرما کافی است، اما ممکن است به اندازه کافی گرم باشد که لباس ها کوچک شوند یا رنگ ها محو شوند. علاوه بر این، از مواد شوینده فرموله شده برای شستن وسایل ظریف با دست استفاده کنید. اما، اگر نمی توانید این نوع شوینده را پیدا کنید، می توانید یک محلول تمیز کننده خانگی را استفاده کنید.

محلول را با یک فنجان آب داغ، یک قاشق چایخوری شامپو بچه و یک قطره اسانس مورد علاقه خود بسازید تا کمی عطر به آن بدهید. هنگام مخلوط کردن محلول زیاده روی نکنید. ابتدا بهتر است که یک آزمون و خطا انجام دهید.

وقتی لباس ها را می شویید، آن ها را به آرامی به صورت دایره ای، پهلو به پهلو و بالا و پایین بچرخانید. از شستن دست ها راضی نباشید و مراقب تزئینات ظریف لباس ها باشید ممکن است در هم بپیچد.

می توانید لباس های ظریف را در  در ظرف دوم با آب تمیز تمیز کنید. لباس ها را مانند موقع شستن بچرخانید. بعد از اینکه لباس ها را آبکشی کردید، نوبت به خشک شدن می رسد. خشک کردن لباس های ظریف زیر نور آفتاب توصیه نمی شود.

علاوه بر این، به جای اینکه لباس های ظریف را از بین ببرید. می توانید آنها را روی لبه لگن تا کنید تا رطوبت اضافی روی لباس ها از بین برود. لباس ها را فشار ندهید زیرا باعث آسیب به پارچه یا تریم می شود تا لباس های ظریف شما از شرم خارج نشوند.

  1. به طور منظم بشویید

باید به یاد داشته باشید که لباس‌های شسته شده شما باید بررسی شوند. هنگام مرتب کردن لباس ها، مطمئن شوید که لباس های  ظریف را به سمت بیرون چرخانده اید و مطمئن شوید که زیپ هایی برای پنهان کردن وجود دارد.

پس ، باز هم باید مراقب باشید. باید به یاد داشته باشید که لباس های ظریف را باید خشک کرد، اما نه در خشک کن. زیرا ممکن است لباس ها را کوچک کند. حالا لباس را روی یک حوله تمیز و سفید بخوابانید. می توانید ابتدا رطوبت اضافی را از بین ببرید و بعد از چند ساعت دوباره آن را برگردانید.

ودر نهایت این نکات را دنبال کنید تا لباس های ظریف خود را به درستی تمیز کنید و ماندگاری بیشتری داشته باشید تا به بهترین شکل ظاهر شوند. اگر نمی دانید چگونه این کار را به درستی انجام دهید، همیشه از یک خشکشویی حرفه ای یا متخصص لباسشویی کمک بگیرید. ارزش سرمایه گذاری خود را هدر ندهید.

 

شما می توانید از “فروشگاه Rezomey” دیدن فرمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید