مقاله ها

چگونه رنگ متناسب با پوست خود را انتخاب کنیم

قبل از خرید کمد لباس جدید، لباس عروسی یا سایر لباس‌های مناسبت خاص، بهتر است بدانید که چگونه رنگ‌هایی را انتخاب کنید که رنگ پوست شما را صاف می‌کنند. انتخاب رنگ نادرست می تواند پوست و موی شما را کدر جلوه دهد، در حالی که رنگ های مناسب با رنگ پوست شما را سرزنده نشان می دهد. ما به شما کمک می کنیم تا رنگ پوست خود را تعیین کنید، سپس چگونه لباس، جواهرات، آرایش و رنگ مو را انتخاب کنید که چهره شما را روشن و شاداب کند.

رنگ پوست

۱_تعیین رنگ پوست

۱_درک کنید که رنگ پوست چیست. اگرچه رنگ افراد طیف بسیار وسیعی از رنگ ها را در بر می گیرد، اما تنها دو نوع اصلی رنگ پوست وجود دارد: گرم و سرد.[1] پوست های گرم دارای ته رنگ زرد هستند، در حالی که رنگ های سرد دارای ته رنگ صورتی هستند. اگرچه ممکن است پوست شما بسته به میزان برنزه شدنتان روشن یا تیره‌تر شود (خواه به دلیل برنزه کردن هدفمند یا فقط در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب فصلی)، رنگ پوست شما ثابت می‌ماند.

۲_رگ های خود را بررسی کنید. پوست مچ دست، آرنج و شقیقه شما بسیار نازک است و دارای عروق خونی نزدیک به سطح است. اگر رنگ پوست شما به اندازه کافی روشن باشد، می توانید رگ ها را از طریق پوست در این سه مکان که در تصویر زیر است ببینید.

 

3_ آزمایش کاغذ سفید : پوست صورتتان اغلب دارای رنگ‌های قرمزی است که ممکن است شما را به این باور برساند که رنگ سردی دارید، اما اگر زن هستید، قرمزی ممکن است ناشی از هورمون‌ها باشد. ، یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید. به همین دلیل، شما می خواهید از پوست روی گلو و سینه خود برای این نوار استفاده کنید، نه روی صورت خود. یک تکه کاغذ سفید تمیز را تا گلو و سینه خود نگه دارید. به این نگاه کنید که چه رنگ‌هایی از پوست شما بیرون می‌آیند وقتی در کنار تکه کاغذ سفید قرار می‌گیرند. رنگ های آبی و صورتی به این معنی است که شما پوستی سرد دارید. رنگ های سبز و طلایی به معنای داشتن پوستی گرم است. رنگ برای رنگ های خنثی ممکن است بسته به زمان سال و قرار گرفتن در معرض نور خورشید در نوسان باشد.

4_ تست جواهرات: باز هم، شما نمی خواهید رنگ ها را با رنگ صورت خود مقایسه کنید، بنابراین برای تست جواهرات از گوشواره استفاده نکنید. در عوض، می خواهید از گردنبند یا دستبند برای تجزیه و تحلیل رنگ خود استفاده کنید. برای این تست به جواهرات طلا و نقره نیاز دارید. تحت نور طبیعی خوب، به نحوه ظاهر پوست خود در برابر هر رنگ جواهرات نگاه کنید. کدام فلز باعث می‌شود پوست شما روشن‌تر و سالم‌تر به نظر برسد اگر طلا را در مقابل پوست خود ترجیح می‌دهید، رنگ شما گرم است. اگر نقره را در برابر پوست خود ترجیح می دهید، پوست شما سرد است.

5_ نحوه واکنش پوست شما به قرار گرفتن در معرض نور خورشید را در نظر بگیرید. افرادی که پوستی سرد دارند، راحت‌تر دچار آفتاب سوختگی می‌شوند، در حالی که افرادی که پوست گرم دارند، به جای سوختن، تمایل به برنزه شدن دارند. فقط برای بررسی اینکه آیا پوستتان می سوزد یا برنزه می شود بیش از حد خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید! در عوض، به تجربه گذشته تکیه کنید. اگر خاطرات دردناکی از آفتاب سوختگی دارید، احتمالاً خونسرد هستید. اگر نمی توانید هر آفتاب سوختگی را به خاطر بیاورید، احتمالاً تن گرمی دارید. اگر متوجه شدید که نه می‌سوزی و نه برنزه می‌شوید، یا سوختگی‌های شما به سرعت بهبود می‌یابد و برنزه می‌شود، احتمالاً حالت خنثی دارید.

فصل خود را مشخص کنید. اگرچه در بخش قبل، مشخص کردید که آیا با رنگ سرد هستید یا گرم، دو بخش فرعی دیگر در این دو دسته وجود دارد. تابستان و زمستان هر دو رنگ های سرد هستند، در حالی که بهار و پاییز هر دو رنگ های گرم هستند. تابستان: پوست شما در طول آزمایش کاغذ سفید دارای ته رنگ های آبی، قرمز یا صورتی است. رنگ مو و چشم شما به آرامی با رنگ پوست شما نسبت به زمستان متضاد است. زمستان: پوست شما در طول آزمایش کاغذ سفید دارای ته رنگ های آبی، قرمز یا صورتی است. پوست شما به شدت با رنگ مو و چشم شما تضاد دارد (مثلاً پوست رنگ پریده و موهای سیاه) بهار: پوست شما در طول آزمایش کاغذ سفید دارای ته رنگ طلایی، کرم و هلویی است. چشمها اغلب موهایی به رنگ حصیری یا قرمز توت فرنگی، کک و مک، گونه های گلگون و چشمان آبی یا سبز دارند. پاییز: پوست شما در طول آزمایش کاغذ سفید دارای ته رنگ طلایی، گرم یا زرد است.

فصل خود را مشخص کنید

 انتخاب رنگ هایی که برای رنگ پوست شما مناسب است

1- بدانید کدام رنگ ها برای کدام رنگ های پوست مناسب هستند. برخی از رنگ‌ها برای همه افراد در سراسر صفحه خوب به نظر می‌رسند، بنابراین افراد با رنگ‌های مختلف پوست باید سعی کنند قرمز روشن، صورتی کم‌رنگ، بنفش تیره و آبی را در کمد لباس‌های خود استفاده کنند.

2- لباسی بپوشید که با رنگ پوست شما مطابقت دارد

3-لازم نیست همه لباس‌های شما کاملاً با رنگ پوستتان مطابقت داشته باشند، زیرا در این صورت بارها و بارها همان تعداد انگشت شماری از رنگ‌ها را می‌پوشید. اما شما باید سعی کنید چرخش ثابتی از رنگ‌ها را حفظ کنید که به خوبی با پوست صورت شما کار می‌کنند، از رنگ‌های دیگر یا به عنوان پایه یا به‌عنوان راهی برای تغییر روتین‌تان استفاده کنید تا لباس‌هایتان یکنواخت به نظر نرسد. تابستان: لباس هایی به رنگ های بنفش یاسی و آبی کم رنگ و پاستیلی و سایه های خنثی ملایم با ته رنگ گل رز بپوشید. رنگ های ملایم تر بهتر از رنگ های پر جنب و جوش عمل می کنند. زمستان: لباس هایی با ته رنگ آبی یا صورتی یا رنگ های تند مانند سفید، مشکی و آبی بپوشید. بهار: لباس هایی با ته رنگ زرد و نارنجی مانند هلویی، اخرایی و مرجانی بپوشید. پاییز: از رنگ های گرم و عمیق مانند قهوه، کاراملی، بژ، قرمز گوجه ای و سبز استفاده کنید.

رنگ هایی که برای رنگ پوست شما مناسب است

 

:4 جواهراتی استفاده کنیدکه با رنگ پوست شما مطابقت دارد.

استفاده جواهرات متناسب بارنگ پوست

5- تست جواهراتی را که انجام دادید به خاطر بسپارید تا مشخص کنید رنگ سرد یا گرمی دارید حالا که می دانید کدام فلزات پوست شما را سالم تر و درخشان تر نشان می دهند، تعداد بیشتری از آن فلزات را در مجموعه جواهرات خود بگنجانید. رنگ های سرد: تابستان ها باید نقره ای و طلای سفید بپوشند. زمستان ها باید نقره و پلاتین بپوشند. رنگ های گرم: فنرها باید طلایی بپوشند. در پاییز می توان از طلا، برنز یا مس استفاده کرد.

استفاده جواهرات متناسب با فصل

6-آرایشی را انتخاب کنید که به خوبی با رنگ پوست شما هماهنگ باشد. شما باید همیشه از کرم پودر و کانسیلری استفاده کنید که تا حد امکان با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. برای کانسیلر زیر چشم، می خواهید محصولی یک درجه روشن تر از رنگ پوست واقعی خود بخرید تا ناحیه تیره زیر چشم روشن شود. به یاد داشته باشید که رنگ پوست شما ممکن است از زمستان به تابستان بر اساس قرار گرفتن در معرض نور خورشید تغییر کند، بنابراین آرایش خود را در طول سال در صورت لزوم تنظیم کنید.

انتخاب آرایش

و درنهایت برای:

پوست بسیار روشن:

اگر می توان پوست شما را به عنوان “آلباسستر” یا “چینی” توصیف کرد، در رنگ های صورتی ملایم، مایل به قهوه ای و بژ عالی به نظر می رسید، اما می خواهید از قرمزهای نارنجی خودداری کنید. رژ لب‌های هلویی برای سایه‌های روزانه عالی به نظر می‌رسند، اما قرمز روشن برای ظاهری چشمگیر برجسته می‌شوداز آرایش های خاکستری مانند سایه های رنگ پریده و یخ زده دوری کنید، زیرا رنگ طبیعی شما را از بین می برند.

 پوست متوسط ​​روشن:

آرایشی با ته رنگ زرد و مرواریدی، و لکه های طلایی

 پوست متوسط ​​تیره:

پوست شما می تواند به خوبی با طیف وسیعی از رنگ ها، روشن و تند تا پاستیلی و کم رنگ کار کند. آزمایش کنید و ببینید چه چیزی با ترجیح شخصی شما مطابقت دارد.

پوست تیره:

از رنگ های غنی و فلزی مانند مس و برنز استفاده کنید تا رنگ طبیعی خود را برجسته کنید. رنگ های روشن روی گونه ها و لب ها نیز می توانند به خوبی ظاهر شوند. از رنگ های کم رنگی که گچی به نظر می رسند، خودداری کنید.

_رنگ مو:

رنگ موی خود را طوری تنظیم کنید که چهره خود را نمایان کند. این یک تغییر شدید و ماندگار است که فقط لباس، زیورآلات یا آرایش خود را عوض می‌کنید، بنابراین قبل از رنگ کردن موهایتان سخت در مورد آن فکر کنید. همانطور که گفته شد، تغییر رنگ موهای شما می تواند باعث روشن شدن و شادابی چهره شما شود.

پوست گرم با ته رنگ زرد/طلایی:

سایه های قهوه ای تیره مانند شاه بلوطی و ماهاگونی را انتخاب کنید. قرمزهای مسی به خوبی به عنوان برجسته عمل می کنند.

پوست سرد با ته رنگ آبی/قرمز:

پوست شما با کنتراست به خوبی کار می کند، بنابراین به دنبال رنگ های تند قهوه ای، قرمز یا بلوند باشید. رنگ قرمز مایل به قرمز: رنگ های بژ، عسلی و طلایی رنگ قرمز را یکدست می کند.

 

شما می توانید از “فروشگاه Rezomey” دیدن فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید