blog

نکات مهم در زمان خرید شال و روسری  

بررسی نکات مهم برای خرید شال و روسری شال و روسری یکی از اکسسوری های بسیار کاربردی است که بانوان برای زیباتر کردن استایل خود به آن نیاز دارند. خرید شال و روسری فقط مختص کشورهای اسلامی نیست و در همه جای دنیا مرسوم است. هیچ اکسسوری مانند شال و روسری حس زنانگی را منعکس نمیکند به همین دلیل بسیار محبوب و پرطرفدار است و هر بانویی حتماً چند مدل با طرح، جنس و رنگ متفاوت از آن را در کمد لباس خود دارد. خوشبختانه طرح و رنگ شال و روسری به قدری زیاد است که به راحتی می توانید آن را با سایر آیتم های لباس خود ست کنید. پس همراه ما باشید تا نکات مهم در زمان خرید شال و روسری را بررسی کنیم.

 

نکات مهم در زمان خرید شال و روسری  

1. در زمان خرید شال و روسری به راحتی و سبکی آن توجه کنید

روسری نباید از روی سر، سُر بخورد تا شما مجبور نباشید که مداوم روسری را مرتب کنید. در زمان خرید حتماً شال و روسری را پرو کنید تا سبک و سنگینی آن را متوجه شوید. هر چقدر روسری و یا شال سبک باشد روی سر بهتر و راحتتر قرار می گیرد.

 

2. در زمان خرید شال و روسری به رنگ آن توجه کنید

رنگ روسری و شال باید با پوست، رنگ مو و حتی رنگ چشم هماهنگ باشد. مثلاً اگر پوست روشن دارید به دنبال رنگ های پر انرژی مانند نارنجی، زرشکی و قهوه ای باشید تا چهرۀ شاداب تری داشته باشید. رنگ های روشن مانند کرم، لیمویی و آبی آسمانی جذابیت چهرۀ سفیدپوستان را کم می کند. یا اگر پوست تیره ای دارید به دنبال رنگ های روشن باشید تا چهرۀ شما زیباتر دیده شود. رنگ های تیره چهرۀ افرادی که پوست برنزه ای دارند را گرفته تر می کند.

3. در زمان خرید شال و روسری به کیفیت  آن توجه کنید

اگر می خواهید که شال و یا روسری شما عمر بیشتری داشته باشد و برای مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید بهتر است که در موقع خرید حتماً به کیفیت دوخت لبه ها، چاپ طرح و نداشتن زدگی و یا لک توجه کنید. عدم توجه به هر یک از موارد ذکر شده باعث می شود که از انتخاب خود پشیمان شوید.

4.در زمان خرید شال و روسری به جنس پارچۀ آن توجه کنید

جنس پارچه روسری و شال را باید متناسب با فصل و کاربرد آن انتخاب کنید. مثلاً روسری های ابریشمی، ساتن و گیپور برای استفاده در مجالس رسمی بسیار مناسب است و شال و روسری های نخی و حریر مناسب استفاده های روزانه است. شال  و روسری با پارچه های ضخیم و کلفت برای فصول سرد سال مناسب است و پارچه های نازک و لطیف برای فصول گرم سال پیشنهاد می شود.

 

5.در زمان خرید شال و روسری به طرح آن توجه کنید

طرح و نقشی را باید برای روسری و شال خود انتخاب کنید که علاوه بر هماهنگی آن با چهرۀ شما، متناسب با سن شما هم باشد. به عنوان مثال اگر جوان هستید می توانید طرح های مدرن مانند کوبیسم، چهار خونه و یا زنجیری را انتخاب کنید و اگر مسن هستید از طرح های سنتی مانند گل و بته جقه استفاده کنید. در ادامه چند پترن جدید و جوان پسند را بررسی می کنیم.

6.در زمان خرید شال و روسری به قواره آن توجه کنید

مروزه شال و روسری های قواره بزرگ، بسیار محبوب و پرطرفدار شده اند اما گاهی در فصول گرم سال بسیار دست و پاگیر و کلافه کننده هستند. اندازۀ استاندارد برای روسری 90 سانت می باشد و شال های استاندارد عرض 70 سانت و طول 180 سانت دارند. ولی اگر می خواهید حجاب بهتری داشته باشید می توانید از اندازه های بزرگتر استفاده کنید. برای افرادی که می خواهند روسری خود را مدل دار ببندند، روسری با سایز 100 یا 110 پیشنهاد می شود. خرید شال های سه متری و یا هنرمندی برای بانوانی که می خواهند استایل شیک و خاصی داشته باشند توصیه می شود.

7.در زمان خرید شال و روسری به نحوۀ شست و شو آن توجه کنید

نحوۀ شست و شوی شال و روسری با توجه به جنس و نحوۀ تولید آن مشخص می شود که برخی از آنها را باید با دست شست و شو دهید و برخی از آنها را می توان با ماشین لباس شویی شست. عمر شال و روسری با شست و شوی نامناسب کم می شود و گاهی اوقات با اولین شست و شوی نامناسب، غیرقابل استفاده خواهند شد.

8.در زمان خرید شال و روسری به قیمت آن توجه کنید

قیمت شال و روسری با توجه به جنس، کیفیت پارچه و دوخت آن تعیین می شود و شما می توانید مدلی را انتخاب کنید که با بودجۀ شما تطابق داشته باشد. البته انصاف فروشنده هم بر روی قیمت بی تاثیر نیست. پس پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید به چند فروشگاه اینترنتی سر بزنید تا علاوه بر مشاهدۀ انواع طرح و مدل، از قیمت ها هم مطلع شوید و بتوانید با خیال راحت خرید کنید.

خرید شال و روسری برای هدیه دادن

اگر می خواهید برای بانویی هدیه ای تهیه کنید که از آن استفاده کند و از دیدنش خوشحال و هیجان زده شود، حتماً شال و روسری را انتخاب کنید. خانم ها در خرید شال و روسری هیچ محدودیتی برای خود قائل نمی شوند و هر چقدر هم که شال و روسری داشته باشند، بازهم پذیرای انواع مدل های جدید آن هستند.  البته از فروشنده قول تعویض را هم بگیرید که اگر خدایی نکرده مورد پسند واقع نشد امکان عوض کردن آن را داشته باشید. خرید شال و روسری را به عنوان هدیه به شما پیشنهاد می کنیم چون:

  • لازم نیست که از سایز فرد مورد نظر مطلع باشید.
  • تنوع روسری و شال بسیار زیاد است که اگر کمی با سلیقۀ شخص مورد نظر آشنا باشید به راحتی می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
  • شال و روسری قیمت بالایی ندارد ولی یک هدیۀ با ارزش محسوب می شود چون بسیار کاربردیست.
  • خرید شال و روسری متناسب با فصل به راحتی امکان پذیر است.

چند پارچۀ پرطرفدار و ترند شده در 2020

شال و روسری پلیسه :طراحان هر چند سال یکبار از پارچه های پلیسه برای طراحی پوشاک استفاده می کنند. امسال پارچه های ساتن، حریر و حتی مخمل را به صورت پلیسه تولید کرده-اند و از آن در طراحی روسری و شال استفاده نموده اند. روسری و شال های پلیسه به صورت طرحدار و ساده در بازار موجود است. می توانید از پلیسه های حریر برای تکمیل کردن تیپ های کژوال و از پلیسه های ساتن برای تکمیل کردن تیپ های رسمی خود استفاده کنید.

شال و روسری لمه :لمه یکی از پارچه های ترند شدۀ امسال است که با ظاهر شاینی و اکلیلی خود جلوۀ ویژه ای به شال و روسری می دهد. معمولاً از شال و روسری لمه برای زیباتر کردن استایل مونوکروم استفاده می شود و رنگ های مشکی، نقره ای، طلایی و مسی آن بسیار پرطرفدار شده است.

شال و روسری ساتن : ساتن جزء پرطرفدارترین جنس پارچۀ شال و روسری ست که به دلیل متریال براق و زیبای خود، توجه دختران نوجوان، جوان و حتی خانم های میانسال را به خودش جلب می¬کند. این جنس از شال و روسری را می توانید برای تیپ های رسمی و نیمه رسمی خود استفاده کنید و از استایل خود لذت ببرید.

شال و روسری ابریشم :شال و روسری، ابریشم  برای تمام فصول سال مناسب است. اگر می خواهید که در مراسم مهم و رسمی بدرخشید حتماً از روسری های ابریشمی استفاده کنید. این جنس از روسری به دلیل لطافت و مقاومت ابریشم، دیر چروک می شود و بر روی سر بسیار سبک و منحصر به فرد است.

شال و روسری نخی :پارچه های نخی یکی از مناسب ترین جنس پارچه برای طراحی و تولید شال و روسری می باشد. این جنس پارچه به راحتی شسته و اتو میشود و برای استفاده های روزانه بسیار توصیه می شود.

شال و روسری حریر:حریر جنس بسیار لطیف، سبک و خنکی دارد. از شال و روسری های حریر می توانید برای تکمیل کردن استایل های رسمی و کژوال خود استفاده کنید. این  مدل شال و روسری قیمت مناسبی دارد و بسیار پرطرفدار است.

 

 

شما می توانید از “فروشگاه Rezomey” دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید